(prestaro za odgovor)
Gorenje ves masina
Fastah
2012-08-23 15:28:55 UTC
Radi se o starijem modelu vesmasine nekih 20g, kad je gotova i trebala bi se
zaustaviti programator produzi vrtjet dalje... problem je uocen samo kad se
stavi na pranje program 11 (30oC)... treba proci preko 12 i zaustaviti se na
I, no medjutim ona nastavi dalje sa programom 1 kao za bijeli ves i onda
bude frka zbog pranja osjetljivog vesa na 95oC...
na drugim programima radi dobro cak i na recimo 10 kad se treba zaustaviti
na istom mjestu iza programa 12...

za pretpostaviti je da ne valja programator...
programator mjenjati ili treba nesto u programatoru podmazati, zamjeniti?
mozda je netko imao slicno iskustvo

pozdrav
Sinisa Platz
2012-08-23 15:36:35 UTC
Post by Fastah
[...]
Probaj utikac okrenuti naopako, ako bude promjene nesto je probilo na
masu...
Takodje probaj ispitati uzemljenje uticnice, ili ukljuci stroj produznim
kabelom u drugu uticnicu.
dalibor
2012-08-23 19:03:55 UTC
Post by Fastah
za pretpostaviti je da ne valja programator...
programator mjenjati ili treba nesto u programatoru podmazati, zamjeniti?
mozda je netko imao slicno iskustvo
pozdrav
Ne mora nuŸno biti programator. To se isto de¹ava ako u stroju ostane vode
(neispravan presostat, pumpa ...), na nekim modelima gorenja ako je i
bravica vrata neispravna ili kratko spojena isto tako prelazi stop. I
naravno ovo ¹to je Sini¹a veæ naveo, proboj na masu.
Fastah
2012-08-23 20:56:55 UTC
Post by dalibor
Post by Fastah
[...]
hm... sad ste me bas obradovali :-)
ne kuzim zasto se to desava povremeno i samo na tom jednom programu...
to je ono najgore... desava se povremeno rtak da ne znam kako da isprobam
presostat i pumpu ako povremeno zastrane...
imas kakvu ideju? elektronika mi struka ali bas nisam na ti sa kucanskim
aparatima :-)
za pocetak cu okrenuti uticnicu pa cemo vidjeti... moram postaviti strazu
kraj masine kad se bude pralo na 11 :-)

pozdrav
pozdrav
vaso
2012-08-24 00:36:46 UTC
Programator je klasični mehanički 'škljoc-škljoc' princip, ili je elektronika?
Fastah
2012-08-24 16:06:56 UTC
Post by Fastah
Radi se o starijem modelu vesmasine nekih 20g, kad je gotova i trebala bi se
Programator je klasièni mehanièki '¹kljoc-¹kljoc' princip, ili je
elektronika?
ma klasicni okretni skljoc-skljoc... :-) model masine je PS101 (WA604)

http://i49.tinypic.com/k1c9i.jpg

malo razmisljam i bas mi ovi savjeti oko mogunosti da okrenem uticnicu,
problem sa bravicom vrata, presostatom i pumpom ne drze vodu...
naime ne kuzim sta ima masina prelazit preko I kad zavrsi sa pranjem i tu se
zaustavi?
kad dodje na I ona moze tu stajati godinu dana ak treba... polozaj I bi
trebao po meni iskljuciti sve funkcije unutar masine, briga nju jel unutra
ima vode ili nema... jednom kad mi se zastopao filter znalo je ostati nesto
vode u bubnju ali se ona uredno zaustavila na I...
razmisljao sam i da postoji mehanicki problem unutar programatora pa da kad
treba prebaciti taj posljednji korak na I, programator preskoci i ode na 1
jer izmedju I i 1 je samo jedan korak... rukom kad okrecem ne primjecujem
nikakav loker ili zvuk sklockanja razlicit od drugih pozicija...

eto nije mi vrag dao mira pa sam napravio simulaciju ostanka vode u bubnju
stavio masinu na 1 i pustio malo je da si uzme nesto vode zatim je isljucio
i programator odvrtio na sporni I i masina miruje bas onako kako i treba i
kako sam pretpostavljao... pa sam zatio stavio programator jedan zub prije
tog problematicnog I (ima ih dva) i ukljucila se pumpa koja je isbacila vodu
van i prebacila se uredno na slijedeci zub na I i tu stala...

e sad zasto ona PONEKAD preleti taj I i ode na 1 to mi nije i dalje jasno...
evo danas je mama prala na 11 masina se uredno zaustavila na I... mozda da
nije sjedila kraj nje i cekala bi preletjela :-)

ajte me prosvjetlite, ne bi htio da kupim programator a ona i dalje zeza...
jucer mi je razvukla jedna majica, mami se jedna zafarbala jer jer nismo na
vrijeme skuzili da ona ide dalje pa je obavila prokuhavanje na 95oC... tko
zna sto ce biti sutra...

pozdrav
Sinisa Platz
Hajde daj tocan tip stroja...
Fastah
2012-08-24 21:30:02 UTC
Post by Sinisa Platz
Post by Fastah
Post by Fastah
[...]
Tip: PS 101
Model: WA 604 X

sjecam se nekad davno sam na jednoj stranici pronasao service manuale i
dijagrame rada programatora ali vise ne mogu naci nikako...
mozda ima i za PS 101

pozdrav
vaso
2012-08-25 01:30:09 UTC
Post by Fastah
[...]
Ponekad se ne isključi napajanje motorića programatora i on vrti dalje?
Krilce kontakta programatora se iskrivilo i ponekad daje kontakt?
Fastah
2012-08-25 09:28:00 UTC
Post by Fastah
[...]
Ponekad se ne iskljuèi napajanje motoriæa programatora i on vrti dalje?
Krilce kontakta programatora se iskrivilo i ponekad daje kontakt?
za oboje ne znam kako je to izvedeno unutar programatoran nisam ga nikad
otvarao tak da nemam pojma dal je moguce...
znaci bas bi ga trebalo otvoriti i pogledati? e kad bi nasao neku sliku
prije kak to unutra izgleda :-)
jel tko pokusavao takve stvari? mislim da li je to moguce sve na kraju
namjestiti kako treba i na sto treba posebno obratiti paznju?
mislim da nesto ne napravim krivo pa masina podivlja :-)

pozdrav
vaso
2012-08-25 14:48:27 UTC
Post by Fastah
Post by vaso
[...]
Malo ga je zeznuto rastaviti, jednom sam mjenjao 2 krilca kontakta. Za početak paralelno s motorićem spoji malu žarulju
10-15W 230V i promatraj. Možda uloviš trenutak kada 'preskoči'......
Sinisa Platz
2012-08-25 16:00:27 UTC
Post by Fastah
[...]
http://elektrotanya.com/gorenje_wa_604x,pg_701_03.pdf/download.html

Evo link, ima shema spoja stroja, funkcijska shema programatora....
Motoric programatora je oznacen kao "Mt".
Programator je ustvari grebenasta sklopka pokretana motoricem.
Na osovini programatora se nalaze diskovi sa grebenima, ili krivuljari.
Svaki krivuljar pogoni prekidac (radni, mirni , izmjenicni).
Sam programator ima na sebi dva kartonska ili plasticna poklopcica
velicina cca 120*60mm koji se lako skidaju i pruzaju pogled u
unutrasnjost, mozes vidjeti cjelokupni mehanizam, krivuljare, prekidace
kontakte i sl....
jozeff
2012-08-26 05:54:47 UTC
pogledaj termostat za 40 stupnjeva
vaso
2012-08-26 17:01:02 UTC
Hmm... U tom slučaju bi kuhala do 'sudnjeg dana'?
jozeff
2012-08-26 18:34:40 UTC
Hmm... U tom sluèaju bi kuhala do 'sudnjeg dana'?
hmm pa neznam ba¹.....vidi tabelu ispod ¹eme
Fastah
2012-08-26 18:46:27 UTC
Post by jozeff
Hmm... U tom sluèaju bi kuhala do 'sudnjeg dana'?
hmm pa neznam ba¹.....vidi tabelu ispod ¹eme
moram priznati gledam shemu i nest mi ne sjeda... sve sami prekidaci... :-)
nije nesto komplicirano ali na shemi od monitora se lakse snadjem... nije to
moje podrucje :-)

gdje se nalazi i sta radi taj termostat? i na koji nacin bi bio neispravan?
u prekidu?

pozdrav
Sinisa Platz
2012-08-26 21:47:06 UTC
Post by Fastah
Post by jozeff
[...]
Na shemi imas broj u kruznici koji oznacava na koji je krivuljac spojen
prekidac.
Uz njega se nalaze 3 broja koji su oznake kontakata doticnog prekidaca.
Npr, krivuljar 7 preklapa kontakt 28 na kontakt 4 ili 6.
Dijagram programatora prikazuje kada je kontakt 28 spojen sa kontaktom
4, a kada je spojen sa kontaktom 6.
Termostat se nalazi iznad grijaca na straznjoj strani kade, izgleda kao
dugme promjera 30ak mm. i ima 2, 3, ili 4 kontakta na sebi.
Fastah
2012-08-26 23:15:38 UTC
Post by Sinisa Platz
Post by Fastah
Post by jozeff
[...]
hvala puno
nesto sam i ja skuzio ali mi nije jasno sto je na shemi H1, H2 i BB?
prema shemi Mt se iskljucuje u oba STOP polozaja i Mt direktno i Mt preko
hidrostata
na shemi su nacrtana dva termostata ali imaju razlicite simbole... jedan u
seriju sa grijacem sa oznakom 90 koji logicno prekine kad temperatura
prijedje 90oC... a sto s ovim 40oC? on radi obrnuto ili sta kad ima drukciji
simbol pretpostavljam i da drukcije radi?

sutra cu ga provjeriti pa javim...

pozdrav
Sinisa Platz
2012-08-27 05:03:59 UTC
Post by Fastah
hvala puno
nesto sam i ja skuzio ali mi nije jasno sto je na shemi H1, H2 i BB?
H1 i H2 je hidrostat, ustvari to su 2 presostata za dva nivoa vode u
kadi u jednom kucistu. Fizicki izgleda kao disk promjera 60ak mm i
debljine 20ak mm, i ima gumenu cijev promjera 6mm koja vodi do dna kade.
BB je termobravica montirana na vrata stroja.
Post by Fastah
[...]
Mislim da je simbol termostata 90C tip NC (Normally Closed) a termostat
40C je NO (Normally Open).
Post by Fastah
sutra cu ga provjeriti pa javim...
pozdrav
Prvo moras uhvatiti stroj na djelu.
Dakle, naci moment kada programator krene preko stopa na kojem bi
trebao stati.
Onda prebacivanjem polozaja utikaca namjestis da je gornji kraj motorica
spojen na nulu.
E sad, ako motoric i dalje radi (cuje se, kucka kao tempirana bomba),
znaci da drugom kraju ima fazu, a nebi trebalo imati.
Osim toga, motoric je motan tankom zicom i ima veliki otpor, pa je
moguce da ako npr termostat probije na masu otporom od par kilooma, da
motoric dobije dovoljnu struju za rad iako nebi trebao...