Discussion:
Punjive baterije iz LIDL-a
(prestaro za odgovor)
Ivica
2016-01-22 16:26:05 UTC
Permalink
Kupih 4xAA punjive baterije u Lidlu. Na njima pise "2400 mA". S druge
strane pise za punjenje "500mA/7hours" odnosno da se vjerojatno pune cca 7h
i brzinom od 500mA na sat?

Do sad sam ih punio i praznio cca 20 puta i baterije su tesko sranje. U
bezicnom misu imam bateriju koja je dosla sa njim i na kojoj pise 2000 mA i
koja traje cca 7 dana. A ove iz LIDL-a u istom tom misu traju jedva
jedan-jedan i pol dan (i nakon 20 punjenja/praznjenja).

U cemu je "kvaka"?
Ivica
2016-01-22 16:30:46 UTC
Permalink
Post by Ivica
Kupih 4xAA punjive baterije u Lidlu. Na njima pise "2400 mA". S druge
strane pise za punjenje "500mA/7hours" odnosno da se vjerojatno pune cca 7h
i brzinom od 500mA na sat?
Do sad sam ih punio i praznio cca 20 puta i baterije su tesko sranje. U
bezicnom misu imam bateriju koja je dosla sa njim i na kojoj pise 2000 mA i
koja traje cca 7 dana. A ove iz LIDL-a u istom tom misu traju jedva
jedan-jedan i pol dan (i nakon 20 punjenja/praznjenja).
U cemu je "kvaka"?
Sorry, na LIDL bateriji pise 2500mA i charging time "7 hours | 500 mA".

Na originalnoj iz misa pise 2050mA i charging time "16 hours | 200 mA".

Po ovom bi mi LIDL baterija trebala trajati bar 8-9 dana.
Petar Bjelčić
2016-01-22 17:17:19 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Ivica
Kupih 4xAA punjive baterije u Lidlu. Na njima pise "2400 mA". S druge
strane pise za punjenje "500mA/7hours" odnosno da se vjerojatno pune cca 7h
i brzinom od 500mA na sat?
Do sad sam ih punio i praznio cca 20 puta i baterije su tesko sranje. U
bezicnom misu imam bateriju koja je dosla sa njim i na kojoj pise 2000 mA i
koja traje cca 7 dana. A ove iz LIDL-a u istom tom misu traju jedva
jedan-jedan i pol dan (i nakon 20 punjenja/praznjenja).
U cemu je "kvaka"?
Sorry, na LIDL bateriji pise 2500mA i charging time "7 hours | 500 mA".
Na originalnoj iz misa pise 2050mA i charging time "16 hours | 200 mA".
Po ovom bi mi LIDL baterija trebala trajati bar 8-9 dana.
Lidl je prosli tjedan prodavao tronic-ove AA baterije od 2300mAh a ne od
2500mAh
Dva do tri puta godisnje ima baterije, i u zadnje 2 godine upravo te.
Ja sam tih baterija, svih vrsta, kupio na kile, i imaju kapacitet koji pise.
Cak sam i a akku busilici zajenio, i nikako ih ispraznit.

Tronicove od 2500 mAh lidl je prodavao prije dvije i vise godina.
Te su bile losije, i imale vece samopraznjenje.

Bateriju puni dok ne postane topla, a najbolje sa strujom desetine do petine
kapaciteta.
Ako joj je pao kapacitet, po tomu sto se grije znat ces da je puna.
Baterijsku seriju puni dok sve postanu tople jer ne moraju bit sve isteog
kapaciteta.
Ivica
2016-01-22 17:43:04 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
Lidl je prosli tjedan prodavao tronic-ove AA baterije od 2300mAh a ne od
2500mAh
Dva do tri puta godisnje ima baterije, i u zadnje 2 godine upravo te.
Ja sam tih baterija, svih vrsta, kupio na kile, i imaju kapacitet koji pise.
Cak sam i a akku busilici zajenio, i nikako ih ispraznit.
Tronicove od 2500 mAh lidl je prodavao prije dvije i vise godina.
Te su bile losije, i imale vece samopraznjenje.
Ove sam kupio prije mjesec i pol u LIDL-u, tak nes. "TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51 (pojma neam sta to znaci).
Post by Petar Bjelčić
Bateriju puni dok ne postane topla, a najbolje sa strujom desetine do petine
kapaciteta.
Punjac mi nema opciju mijenjati jakost struje punjenja.
Post by Petar Bjelčić
Ako joj je pao kapacitet, po tomu sto se grije znat ces da je puna.
Baterijsku seriju puni dok sve postanu tople jer ne moraju bit sve isteog
kapaciteta.
Punim sve 4 uvijek zajedno i tek kad se sve 4 isprazne. Ostavim ih u
punjacu 12-16h (stavim navecer pa ostavim prek noci i drugi dan popodne
izvadim).
-Rio-
2016-01-22 18:18:14 UTC
Permalink
On 22.1.2016. 18:43, Ivica wrote:
/cut/


Upravo te koje si opisao imam i ja, 2500 mAh.
Koristim ih 4 komada u bljeskalici za fotić u kojoj znaju biti i po par
mjeseci bez da ih vadim.
Upravo sam upalio blic da vidim koliko je stanje baterija. Punio sam ga
u 9. mjesecu i okinuo 30-40 puta i sad na displayu piše da je preko 50%.
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
Ivica
2016-01-22 19:18:44 UTC
Permalink
Post by -Rio-
Upravo te koje si opisao imam i ja, 2500 mAh.
Koristim ih 4 komada u bljeskalici za fotić u kojoj znaju biti i po par
mjeseci bez da ih vadim.
Upravo sam upalio blic da vidim koliko je stanje baterija. Punio sam ga
u 9. mjesecu i okinuo 30-40 puta i sad na displayu piše da je preko 50%.
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
Bas model 2500mA? Onda ja imam defektne. Ili mi je punjac cudan.
-Rio-
2016-01-22 22:47:11 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by -Rio-
Upravo te koje si opisao imam i ja, 2500 mAh.
Koristim ih 4 komada u bljeskalici za fotić u kojoj znaju biti i po par
mjeseci bez da ih vadim.
Upravo sam upalio blic da vidim koliko je stanje baterija. Punio sam ga
u 9. mjesecu i okinuo 30-40 puta i sad na displayu piše da je preko 50%.
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
Bas model 2500mA? Onda ja imam defektne. Ili mi je punjac cudan.
Baš isti model koji si napisao:
"TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51

Sad sam ih išao i vagati. Masa svake je 28 g (jedna je bila 27 g).

Nešto ne štima s tvojim baterijama. Možda fake ili s tvorničkom greškom?
:)
Ivica
2016-01-24 03:44:52 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Ivica
Bas model 2500mA? Onda ja imam defektne. Ili mi je punjac cudan.
"TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51
Sad sam ih išao i vagati. Masa svake je 28 g (jedna je bila 27 g).
Nešto ne štima s tvojim baterijama. Možda fake ili s tvorničkom greškom?
:)
Ne, onda su ove moje neka smece serija kad su tvoje OK kapaciteta i vece
mase. Izvagao sam sve 4, svaka ima 18-19g, a zajedno imaju 73g, tak da nije
greska u vaganju. Ili su moja mozda lakse jer su trenutno ispraznite? ;P ;P
Boris Vuletic
2016-01-23 06:41:03 UTC
Permalink
Post by -Rio-
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
To je onaj koji puni konstantnom strujom i isključi nakon 14 sati? Nije
baš neki pretjerano pametan ali meni koji sam pametniji se često dogodi
da zaboravim isključiti punjenje pa dobro dođe - ili ima i neki
pametniji iz te serije?

Boris
Petar Bjelčić
2016-01-23 11:41:05 UTC
Permalink
Post by Boris Vuletic
Post by -Rio-
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
To je onaj koji puni konstantnom strujom i isključi nakon 14 sati? Nije
baš neki pretjerano pametan ali meni koji sam pametniji se često dogodi da
zaboravim isključiti punjenje pa dobro dođe - ili ima i neki pametniji iz
te serije?
Boris
I ja punim konstantnom strujom iz lab napajanja, a pamet mi zamjeni ovo
http://www.elementa.rs/proizvod/33098/digitalni-vremenski-prekidac-3500w
Ivica
2016-01-24 03:52:38 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
I ja punim konstantnom strujom iz lab napajanja, a pamet mi zamjeni ovo
http://www.elementa.rs/proizvod/33098/digitalni-vremenski-prekidac-3500w
Moze slika tog lab napajanja i kak si to izveo? Zanimljivo mi je to, a
totalni sam noob :)
Petar Bjelčić
2016-01-24 08:49:09 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
I ja punim konstantnom strujom iz lab napajanja, a pamet mi zamjeni ovo
http://www.elementa.rs/proizvod/33098/digitalni-vremenski-prekidac-3500w
Moze slika tog lab napajanja i kak si to izveo? Zanimljivo mi je to, a
totalni sam noob :)
Imam upravo i ovaj:
http://www.elmatis.hr/ProductDetails.aspx?productId=31758
ili cijela ponuda elmatisa
http://www.elmatis.hr/Products.aspx?categoryId=236

Sa tim mozes punit a ma bas sve sto je punjivo do 24v. (30 je izvor)
cak i auto i akic od traktora i kamiona ako ima vremena 15 ili 50 sati za
punjenje.

Desna dva gumba na njemu su namjestanje zeljene struje punjenja.
Desna dva za napon.

Zelis recimo napunit svoja 4 ni/mh clanka, koji su nominalno 4,8V, 2500 mAh,
napon namjestis 30-40 % veci, a moze i full 30V samo
onda vise grijes hladnjak odzada, pa je dosta 30%, to jest na onoliko koliko
se clanci nece napunit.
Cim se baterija prikljuci, napon napajanja pada na napon baterije jer je
ogranicena struja.

Kad si podesio napon, podesis struju, na nacin da napravis kratki spoj i
struju namjestis na onu kojom zelis punit
ako namjestis desetinu kapaciteta, to jest 0,25A, akici ce biti puni za 10
do 12 sati.
Ako su se poceli grijat prije tog vremena, onda nemaju 2500 mAh, vec toliko
koliko je umnozak struje i vremena, i slijedeci puta baratas
tim smanjenim kapacitetom.

Lab napajanje napajas sa 230V preko tajmera i na tajmeru podesis kad zelis
da se iskljuci.
Najbonji nacin detekcije napunjenosti ni-mh clanaka je temperatura, ali bas
nema gotovih termoprekidaca za kupit,
i kad temperatura naraste na oko 40 stupnjeva, baterije su pune.

Olovne i litij ion baterije ne treba cak ni iskljucivat, njih se puni
konstantnom strujom
i ogranicenjem napona, i kad se napune struja ce past skoro na nulu, pa ne
treba pamet.
Za litij ion clanak se namjesti napon 4,2V i struja 10 - 50% kapaciteta, i
sam ce smanjivat struju pred kraj punjenja
do nule.
Ivica
2016-01-24 03:48:29 UTC
Permalink
Post by Boris Vuletic
Post by -Rio-
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
To je onaj koji puni konstantnom strujom i isključi nakon 14 sati? Nije
baš neki pretjerano pametan ali meni koji sam pametniji se često dogodi
da zaboravim isključiti punjenje pa dobro dođe - ili ima i neki
pametniji iz te serije?
Boris
OK, sto se dogodi ako punjac puni npr. 12 sati (il "vjecno") ako nema
automatsko isljucivanje nakon punjenja (koje traje recimo 5-6h). Baterija
eksplodira? :D
Boris Vuletic
2016-01-24 07:29:12 UTC
Permalink
Post by Ivica
OK, sto se dogodi ako punjac puni npr. 12 sati (il "vjecno") ako nema
automatsko isljucivanje nakon punjenja (koje traje recimo 5-6h). Baterija
eksplodira? :D
Litijeve bi mogle i eksplodirati, a i NiMH i NiCd ako se pune većim
strujama - sa sporim punjačima koji pune sa 10% kapaciteta "punite
12-14h" nema te opasnosti. No baterije se onda prepunjavaju i ako se to
dulje radi oštećuju se tj. smanjuje im se kapacitet

Boris
Ivica Sostaric
2016-01-25 08:16:02 UTC
Permalink
Post by -Rio-
/cut/
Upravo te koje si opisao imam i ja, 2500 mAh.
Koristim ih 4 komada u bljeskalici za fotić u kojoj znaju biti i po par
mjeseci bez da ih vadim.
Upravo sam upalio blic da vidim koliko je stanje baterija. Punio sam ga
u 9. mjesecu i okinuo 30-40 puta i sad na displayu piše da je preko 50%.
Naravno, koristim jedan od najboljih punjača za NiMH baterije: Sanyo iz
Eneloop serije. :)
Ja isto kupio te iz Lidla od 2500mAh, klincu za autic, traju duze nego ove
obicne koje sam stavljao prije, tako da sam zadovoljan. Koristim neki stari
trustov brzi punjac.
Petar Bjelčić
2016-01-22 18:07:31 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Lidl je prosli tjedan prodavao tronic-ove AA baterije od 2300mAh a ne od
2500mAh
Dva do tri puta godisnje ima baterije, i u zadnje 2 godine upravo te.
Ja sam tih baterija, svih vrsta, kupio na kile, i imaju kapacitet koji pise.
Cak sam i a akku busilici zajenio, i nikako ih ispraznit.
Tronicove od 2500 mAh lidl je prodavao prije dvije i vise godina.
Te su bile losije, i imale vece samopraznjenje.
Ove sam kupio prije mjesec i pol u LIDL-u, tak nes. "TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51 (pojma neam sta to znaci).
To je onda stara zaliha, uz to sto nemaju 2500mAh, jos su mozda trpile i
visoke temperature ljeti, niske zimi
i za bacit su.
Ivica
2016-01-22 19:15:47 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
Ove sam kupio prije mjesec i pol u LIDL-u, tak nes. "TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51 (pojma neam sta to znaci).
To je onda stara zaliha, uz to sto nemaju 2500mAh, jos su mozda trpile i
visoke temperature ljeti, niske zimi
i za bacit su.
Da, cini se da su baterije smece. Po trajanju bi rekao da imaju jedva
500mA.

Nasao sam na netu slican komentar
http://www.amazon.co.uk/Rechargeable-Batteries-Mignon-2500-4-Pack/dp/B00ECVXZ7I

"Very poor quality battery made for LIDL. Does not achieve anywhere near
2500mah. Battery is noticeably lighter than other brands claiming 2500mah.
Will never buy batteries from TRONIC again."

Isao sam ih izvagat i stvarno su lakse, imaju 18g. Ove iz misa od pravih
2000mA imaju oko 28g. Imam i neko smece od 500mA, ta ima 10g, tak da valjda
vrijedi ovo o tezini.

Aj jos par pitanja kad vidim da se kuzis.

1.) Jesi uzimao ove debele "D" ("mono") i "C" ("baby")? Uzeo sam prije par
dana par paketica pa da ih vratim ak su i one smece. Na "D" pise TRONIC ECO
4500mA HR20, HRM 33/62 , a na "C" pise 4000mA HR14, HRM 26/50 . Nisam nasao
po netu nikakve komentare.

3.) Kakve su u Lidlu one tanke CR2032 (treba mi za 2 maticne ploce)?

4.) Idu li u maticne i CR2025? U Lidlu nema vise CR2032. Pise po Netu da bi
trebale sljakat bez problema.

5.) Imas za preporucit kakve dobre punjive AA od nekog malo veceg
kapaciteta (npr. 4000-5000 mA) i s povoljnom cijenom (koji je uopce najveci
kapacitet AA baterija)?

6.) Moze preporuka za neki dobar punjac baterija (za vise vrsta baterija)?
Bio je navodno neki u Lidlu sad nedavno za cca 150kn, ali ga nisam ulovio,
svugdje je vec bio rasprodan. Da po mogucnosti ima i USB konektor za
punjenje i mobitela i sl.

7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin

*===*===*===

onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)

I jel ima neki nacin za spojit baterije da daju vecu voltazu (npr. 10
baterija po 1,2V da daju 12 V ili 20 baterija da daju 24V ako to neki
uredjaj trazi)?
Petar Bjelčić
2016-01-22 20:28:43 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
Ove sam kupio prije mjesec i pol u LIDL-u, tak nes. "TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51 (pojma neam sta to znaci).
To je onda stara zaliha, uz to sto nemaju 2500mAh, jos su mozda trpile i
visoke temperature ljeti, niske zimi
i za bacit su.
Da, cini se da su baterije smece. Po trajanju bi rekao da imaju jedva
500mA.
Nasao sam na netu slican komentar
http://www.amazon.co.uk/Rechargeable-Batteries-Mignon-2500-4-Pack/dp/B00ECVXZ7I
"Very poor quality battery made for LIDL. Does not achieve anywhere near
2500mah. Battery is noticeably lighter than other brands claiming 2500mah.
Will never buy batteries from TRONIC again."
Isao sam ih izvagat i stvarno su lakse, imaju 18g. Ove iz misa od pravih
2000mA imaju oko 28g. Imam i neko smece od 500mA, ta ima 10g, tak da valjda
vrijedi ovo o tezini.
Aj jos par pitanja kad vidim da se kuzis.
1.) Jesi uzimao ove debele "D" ("mono") i "C" ("baby")? Uzeo sam prije par
dana par paketica pa da ih vratim ak su i one smece. Na "D" pise TRONIC ECO
4500mA HR20, HRM 33/62 , a na "C" pise 4000mA HR14, HRM 26/50 . Nisam nasao
po netu nikakve komentare.
Uzeo sam i tih jedno 20 blistera, pokupio sve u 2 lidla negdje za uskrs
2015.
Na primjercima kojima sam testirao, a testiram sa mjeliricama kapaciteta
koje jos kalibriram,
kapacitet je blizu onoga sto pise kad je struja praznjenja za 10 sati.
Kapacitet naravno opada brzim praznjenjem, i to upola kod struje praznjenja
1 sat, sto znaci da ce
4000 maH ispraznit za 1sat 2000mA.
Poluamerikanke, to je valjda C sam najvise testirao, i razvijao punjac jer
sam staroj dao mp3 radio
sa 6 tih baterija. Kapacitet im je korektan.
Post by Ivica
3.) Kakve su u Lidlu one tanke CR2032 (treba mi za 2 maticne ploce)?
To ne znam, prosli tjedan sam u lidlu zatekao samo 2 seta nekakvih za satove
i uzeo, ne znam kakvikh je bilo.
Medju obicne baterije netko se je izgleda bacio iz kolica 9V accu pa sam nju
pokupio
Post by Ivica
4.) Idu li u maticne i CR2025? U Lidlu nema vise CR2032. Pise po Netu da bi
trebale sljakat bez problema.
Moze, samo imaju oko 30% manji kapacitet pa krace traju.
Napon isti.
I upola manjeg promjera pa ne sjede dobro u lezistu, a na nekim plocama
koje kontakt na lezistu imaju samo sa strane nece valjat.
Post by Ivica
5.) Imas za preporucit kakve dobre punjive AA od nekog malo veceg
kapaciteta (npr. 4000-5000 mA) i s povoljnom cijenom (koji je uopce najveci
kapacitet AA baterija)?
Duracelove i envelopove, i nisu taj kapacitet.
Takav kapacitet tehnoloski nije moguce smjestit u AA kuciste, lazu oni koji
napisu 3000 mAh i vise.
Najbolje su ready to use, ono imaju najmanje samopraznjenje i sigurno ce
radit nakon 6 mjeseci ili cak godinu,
ali i duze trajat jer nemaju takvu gustocu elektroda, imaju veci razmak.
Takve su nesto manjeg kapaciteta, reda 2100-2300mAh.
Post by Ivica
6.) Moze preporuka za neki dobar punjac baterija (za vise vrsta baterija)?
Bio je navodno neki u Lidlu sad nedavno za cca 150kn, ali ga nisam ulovio,
svugdje je vec bio rasprodan. Da po mogucnosti ima i USB konektor za
punjenje i mobitela i sl.
A to je sezonska roba, vartin koji ja imam nabavljen je prije 15 godina.
Sad sam kupio 2 na e bayu, ali nemaju automatsko iskljcivanje.
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
I jel ima neki nacin za spojit baterije da daju vecu voltazu (npr. 10
baterija po 1,2V da daju 12 V ili 20 baterija da daju 24V ako to neki
uredjaj trazi)?
Ima kuciste za 10 baterija u
http://www.kronos.hr/baterije-kucista-baterije-c-29_31.html?page=1&sort=2a
sad nema na webu, ali mozda ima u ducanu.
Sa dva kucista imas 24V.
Ivica
2016-01-24 03:36:42 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
Uzeo sam i tih jedno 20 blistera, pokupio sve u 2 lidla negdje za uskrs
2015.
20x2 = 40 baterija? :D Pa sta ce ti ih tolko? :D
Post by Petar Bjelčić
Na primjercima kojima sam testirao, a testiram sa mjeliricama kapaciteta
koje jos kalibriram,
kapacitet je blizu onoga sto pise kad je struja praznjenja za 10 sati.
Kakve to uredjaje koristis? I kako to testiras - uredjaj odma ocita ili
uredjaj radi trosenje (praznjenje)?
Post by Petar Bjelčić
Kapacitet naravno opada brzim praznjenjem, i to upola kod struje praznjenja
1 sat, sto znaci da ce
4000 maH ispraznit za 1sat 2000mA.
Bas mi i nije jasno ovo sto si napisao. Hoces reci da ako je uredjaj
"gladan struje" tj. ima visu potrosnju, da ce kapacitet baterije biti
slabije iskoristiv?
Post by Petar Bjelčić
Poluamerikanke, to je valjda C sam najvise testirao, i razvijao punjac jer
sam staroj dao mp3 radio
sa 6 tih baterija. Kapacitet im je korektan.
OK, onda ih ne vracam :D
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
3.) Kakve su u Lidlu one tanke CR2032 (treba mi za 2 maticne ploce)?
To ne znam, prosli tjedan sam u lidlu zatekao samo 2 seta nekakvih za satove
i uzeo, ne znam kakvikh je bilo.
Medju obicne baterije netko se je izgleda bacio iz kolica 9V accu pa sam nju
pokupio
Post by Ivica
4.) Idu li u maticne i CR2025? U Lidlu nema vise CR2032. Pise po Netu da bi
trebale sljakat bez problema.
Moze, samo imaju oko 30% manji kapacitet pa krace traju.
Napon isti.
I upola manjeg promjera pa ne sjede dobro u lezistu, a na nekim plocama
koje kontakt na lezistu imaju samo sa strane nece valjat.
Kolko sam skuzio na Googleu, promjer im je isti, samo su tanje, i vecinom
sljakaju OK i u maticnim plocama. prva dva broja poslije CR (20) su promjer
(sto znaci da su iste), a druge dva broja su debljina.
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
5.) Imas za preporucit kakve dobre punjive AA od nekog malo veceg
kapaciteta (npr. 4000-5000 mA) i s povoljnom cijenom (koji je uopce najveci
kapacitet AA baterija)?
Duracelove i envelopove, i nisu taj kapacitet.
Da, imam par Envelop 2050mA i one fino traju, po 10-ak dana u misu.
Post by Petar Bjelčić
Takav kapacitet tehnoloski nije moguce smjestit u AA kuciste, lazu oni koji
napisu 3000 mAh i vise.
Najbolje su ready to use, ono imaju najmanje samopraznjenje i sigurno ce
radit nakon 6 mjeseci ili cak godinu,
ali i duze trajat jer nemaju takvu gustocu elektroda, imaju veci razmak.
Takve su nesto manjeg kapaciteta, reda 2100-2300mAh.
Znaci, realno je najvise ~2500 mA za AA i to ako su kvalitetnije marke?
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
6.) Moze preporuka za neki dobar punjac baterija (za vise vrsta baterija)?
Bio je navodno neki u Lidlu sad nedavno za cca 150kn, ali ga nisam ulovio,
svugdje je vec bio rasprodan. Da po mogucnosti ima i USB konektor za
punjenje i mobitela i sl.
A to je sezonska roba, vartin koji ja imam nabavljen je prije 15 godina.
Ulovit cu ovaj u Lidlu kad bude opet. Izgledao je OK, a generalno sam vrlo
zadovoljan stvarima iz Lidla.
Post by Petar Bjelčić
Sad sam kupio 2 na e bayu, ali nemaju automatsko iskljcivanje.
Hm, moram reci da mi nije jasno ovo s automatskim iskljucivanjem :D. Zar
imaju punjaci koji pune zauvijek? Sto se desi kad je baterija puna a on je
i dalje nastavi punit? :) Ovaj jad od trenutnog punjaca ima samo crvenu
ledicu "charge" koja svijetli kad stavim prazne baterije, i kad vidim
(drugi dan) da je ugasena, samo ga iskopcam i to je to :). Nisam nikad
mjerio kolko dugo puni ("svjetli lampica) itd. Mozda mi zato ove Lidlova
2500 traju krace?
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
I jel ima neki nacin za spojit baterije da daju vecu voltazu (npr. 10
baterija po 1,2V da daju 12 V ili 20 baterija da daju 24V ako to neki
uredjaj trazi)?
Ima kuciste za 10 baterija u
http://www.kronos.hr/baterije-kucista-baterije-c-29_31.html?page=1&sort=2a
sad nema na webu, ali mozda ima u ducanu.
Sa dva kucista imas 24V.
Tnx, budem pogledao. Sto se tice ovog pitanja spajanja baterija u seriju i
povecanja kapaciteta, malo sam Googlao i obrnuto je - spajanjem u seriju im
proporcionalno podizem voltazu. A spajanjem u paralelu im podizem kapacitet
(a kombiniranjem oboje podizem oboje). Cool za znat :D.

Teoretski, mogao bi npr. spojiti 10 AA 1.2V 2000mA baterija u seriju i time
dobit 12V 2000mA, i zatim recimo 36 takvih serijskih kompleta spojiti
paralelno te time dobiti 12V i 72000mA (tj. 72A) - bi li time mogao
"redneckovskih" spojiti u auto umjesto akumulatora? :D I ako bi sljakalo,
kolko dugo i pouzdano? Pretpostavljam da bi ove obicne AA baterije brzo
riknule (ili ispraznile se nakon par paljenja) jer bi auto povlacio previse
struje odjednom?

U biti, kolko uopce jedno paljenje prosjecnog auta potrosi prosjecnog
akumulatora od 72A? Cuo sam da bi akumulator koji je pun i u OK stanju
trebao upaliti auto cca 10 puta bez ponovnog punjenja (odnosno da bi po
paljenju trosio cca 7,2 A odnosno 7,2 A * 12 V = ~86,4 W (a ukupni
kapacitet akumulatora bi bio ~864 W). I kolko treba auto raditi da
alternator napuni akumulator do kraja/bar za jedno paljanje? Ko sto se
vidi, totalni sam n00b u svemu ovom :D

I sto se tice ovih kucista sto si dao link, kako znam jesu li baterije u
njemu spojene serijski ili paralelno?
Petar Bjelčić
2016-01-24 11:53:04 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Uzeo sam i tih jedno 20 blistera, pokupio sve u 2 lidla negdje za uskrs
2015.
20x2 = 40 baterija? :D Pa sta ce ti ih tolko? :D
A stalno treba, ugradio u busilice, stavio 10 u kuciste, stavio 9v u vagu,
instrument, luxmetar, fotic, radio, itd.
ostalo mi jos samo ovo
Loading Image...
i kad se pojave ponovo, dotrajale bacam, uzimam nove.
To je inace samo moja ni-mh kolekcija :-)))))))

Loading Image...
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Na primjercima kojima sam testirao, a testiram sa mjeliricama kapaciteta
koje jos kalibriram,
kapacitet je blizu onoga sto pise kad je struja praznjenja za 10 sati.
Kakve to uredjaje koristis? I kako to testiras - uredjaj odma ocita ili
uredjaj radi trosenje (praznjenje)?
Teret stavljam sam, to je prolazni instruent
Loading Image...
ili ovaj za USB za precizno mjerenje malih kapaciteta
Loading Image...
sad nisu pod teretom pa ne pokazuju nista, a dodao sam kabel za eksterno
napajanje
da mjeri od najmanjih napona do 30v jer bez modifikacije radi samo na 5v
usb.

I naravno morao sam korigirat shuntove u oba, da je greska ispod 1%.
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Kapacitet naravno opada brzim praznjenjem, i to upola kod struje praznjenja
1 sat, sto znaci da ce
4000 maH ispraznit za 1sat 2000mA.
Da, kapacitet svih akica je manji brzim praznjenjem, a ono sto pise je u
najboljem
slucaju za 20 satno praznjenje.
Post by Ivica
Bas mi i nije jasno ovo sto si napisao. Hoces reci da ako je uredjaj
"gladan struje" tj. ima visu potrosnju, da ce kapacitet baterije biti
slabije iskoristiv?
Post by Petar Bjelčić
Poluamerikanke, to je valjda C sam najvise testirao, i razvijao punjac jer
sam staroj dao mp3 radio
sa 6 tih baterija. Kapacitet im je korektan.
OK, onda ih ne vracam :D
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
3.) Kakve su u Lidlu one tanke CR2032 (treba mi za 2 maticne ploce)?
To ne znam, prosli tjedan sam u lidlu zatekao samo 2 seta nekakvih za satove
i uzeo, ne znam kakvikh je bilo.
Medju obicne baterije netko se je izgleda bacio iz kolica 9V accu pa sam nju
pokupio
Post by Ivica
4.) Idu li u maticne i CR2025? U Lidlu nema vise CR2032. Pise po Netu da bi
trebale sljakat bez problema.
Moze, samo imaju oko 30% manji kapacitet pa krace traju.
Napon isti.
I upola manjeg promjera pa ne sjede dobro u lezistu, a na nekim plocama
koje kontakt na lezistu imaju samo sa strane nece valjat.
Kolko sam skuzio na Googleu, promjer im je isti, samo su tanje, i vecinom
sljakaju OK i u maticnim plocama. prva dva broja poslije CR (20) su promjer
(sto znaci da su iste), a druge dva broja su debljina.
Jesu, istog su promjera

http://data.energizer.com/PDFs/cr2032.pdf
http://data.energizer.com/PDFs/cr2025.pdf
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
5.) Imas za preporucit kakve dobre punjive AA od nekog malo veceg
kapaciteta (npr. 4000-5000 mA) i s povoljnom cijenom (koji je uopce najveci
kapacitet AA baterija)?
Duracelove i envelopove, i nisu taj kapacitet.
Da, imam par Envelop 2050mA i one fino traju, po 10-ak dana u misu.
Post by Petar Bjelčić
Takav kapacitet tehnoloski nije moguce smjestit u AA kuciste, lazu oni koji
napisu 3000 mAh i vise.
Najbolje su ready to use, ono imaju najmanje samopraznjenje i sigurno ce
radit nakon 6 mjeseci ili cak godinu,
ali i duze trajat jer nemaju takvu gustocu elektroda, imaju veci razmak.
Takve su nesto manjeg kapaciteta, reda 2100-2300mAh.
Znaci, realno je najvise ~2500 mA za AA i to ako su kvalitetnije marke?
Da.
Iako sam nabavio i 3000mAh, te su brzo crkle a i nisu imale 3000.
Ozbijni proizvodjaci bi napravili jacu da se moze odnosno da valja.
Duracel je prije 5 godina imao 2700mAh, i onda povukao, kratko su trajale,
same se isprazne.
Tih 8 nosio na more, i sve su krepale od vrucine da ni slikat nisam mogo.
Sad mu je 2200 ili 2100, ne sjecam se, i te se ne isprazne same ni na
smrzavici.
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
6.) Moze preporuka za neki dobar punjac baterija (za vise vrsta baterija)?
Bio je navodno neki u Lidlu sad nedavno za cca 150kn, ali ga nisam ulovio,
svugdje je vec bio rasprodan. Da po mogucnosti ima i USB konektor za
punjenje i mobitela i sl.
A to je sezonska roba, vartin koji ja imam nabavljen je prije 15 godina.
Ulovit cu ovaj u Lidlu kad bude opet. Izgledao je OK, a generalno sam vrlo
zadovoljan stvarima iz Lidla.
Post by Petar Bjelčić
Sad sam kupio 2 na e bayu, ali nemaju automatsko iskljcivanje.
Hm, moram reci da mi nije jasno ovo s automatskim iskljucivanjem :D. Zar
imaju punjaci koji pune zauvijek? Sto se desi kad je baterija puna a on je
i dalje nastavi punit? :) Ovaj jad od trenutnog punjaca ima samo crvenu
ledicu "charge" koja svijetli kad stavim prazne baterije, i kad vidim
(drugi dan) da je ugasena, samo ga iskopcam i to je to :). Nisam nikad
mjerio kolko dugo puni ("svjetli lampica) itd. Mozda mi zato ove Lidlova
2500 traju krace?
Kad je baterija puna, energiju pretvara u toplinu i to je sve kod ni-mh.
Toplina je vrucina kod struja 1 kapaciteta, i moze iscurit, a oko 40-50
stupnjeva kod struje 1/10 kapaciteta.
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
I jel ima neki nacin za spojit baterije da daju vecu voltazu (npr. 10
baterija po 1,2V da daju 12 V ili 20 baterija da daju 24V ako to neki
uredjaj trazi)?
Ima kuciste za 10 baterija u
http://www.kronos.hr/baterije-kucista-baterije-c-29_31.html?page=1&sort=2a
sad nema na webu, ali mozda ima u ducanu.
Sa dva kucista imas 24V.
Tnx, budem pogledao. Sto se tice ovog pitanja spajanja baterija u seriju i
povecanja kapaciteta, malo sam Googlao i obrnuto je - spajanjem u seriju im
proporcionalno podizem voltazu. A spajanjem u paralelu im podizem kapacitet
(a kombiniranjem oboje podizem oboje). Cool za znat :D.
Teoretski, mogao bi npr. spojiti 10 AA 1.2V 2000mA baterija u seriju i time
dobit 12V 2000mA, i zatim recimo 36 takvih serijskih kompleta spojiti
paralelno te time dobiti 12V i 72000mA (tj. 72A) - bi li time mogao
"redneckovskih" spojiti u auto umjesto akumulatora? :D I ako bi sljakalo,
kolko dugo i pouzdano? Pretpostavljam da bi ove obicne AA baterije brzo
riknule (ili ispraznile se nakon par paljenja) jer bi auto povlacio previse
struje odjednom?
To bi bilo skuplje i losije od olovnih akica.
Serijsko kao i paralelno spajanje ima i losu stranu, a to je kao kod lanca,
akic je jak koliko najslabiji clanak.
Post by Ivica
U biti, kolko uopce jedno paljenje prosjecnog auta potrosi prosjecnog
akumulatora od 72A? Cuo sam da bi akumulator koji je pun i u OK stanju
trebao upaliti auto cca 10 puta bez ponovnog punjenja (odnosno da bi po
paljenju trosio cca 7,2 A odnosno 7,2 A * 12 V = ~86,4 W (a ukupni
kapacitet akumulatora bi bio ~864 W). I kolko treba auto raditi da
alternator napuni akumulator do kraja/bar za jedno paljanje? Ko sto se
vidi, totalni sam n00b u svemu ovom :D
E to ovisi i o akicu, i za koliko sekundi starta.
Benzinci moraju kresnit vise od 10 puta.
Vjerojatno 100 puta sa dobrim akicem ako pazis da odma prekines anlasanje,
otprilike nakon 2 sekunde,
i ako je kresnio.
Post by Ivica
I sto se tice ovih kucista sto si dao link, kako znam jesu li baterije u
njemu spojene serijski ili paralelno?
Serijska, nisam vidio da ima paralelnih.
Petar Bjelčić
2016-01-24 12:17:00 UTC
Permalink
Post by Ivica
U biti, kolko uopce jedno paljenje prosjecnog auta potrosi prosjecnog
akumulatora od 72A? Cuo sam da bi akumulator koji je pun i u OK stanju
trebao upaliti auto cca 10 puta bez ponovnog punjenja (odnosno da bi po
paljenju trosio cca 7,2 A odnosno 7,2 A * 12 V = ~86,4 W (a ukupni
kapacitet akumulatora bi bio ~864 W). I kolko treba auto raditi da
alternator napuni akumulator do kraja/bar za jedno paljanje? Ko sto se
vidi, totalni sam n00b u svemu ovom :D
To se tako ne racua.
Mjesas mjerne jedinice.

Kapacitet se izrazava u ampersatima Ah, ne amperima.
Prosjek vecine auta je reda 45-55Ah.
Sto znaci da struju 1A mogu davat 45 sati, 4,5A 10 sati, hipotetski.
Stvarno ce struju od 4,5A moc davat mozda 5 sati ili manje a ne 10.
a 45 ampera nece moc davat 1 sat nego mozda 5-10 minuta.

Anlaser potegne oko 100A.
Hipotetski to je za 30 minuta anlasanja, ali akumulator nema taj kapacitet
pri tako velikoj struji praznjenja,
i dobro je ako ima 5 Ah !!! jer bi i sa tim malim stvarnim kapacitetom bio
sposoban anlasat 3 minute
sto je dovoljno za kresnut auto 50 puta po 3-4 sekunde.
Kosi
2016-01-25 13:47:03 UTC
Permalink
Post by Ivica
Da, imam par Envelop 2050mA i one fino traju, po 10-ak dana u misu.
Kakvog miša to imaš?
Ja mijenjam svakih par mjeseci u jednom starom microsoft bluetooth mišu a
isto tako i u jednom logitechu... a stavljam stare punjive koje mi se nađu
pri ruci... tj. upitnog kapaciteta.
Mladen
2016-01-26 06:52:23 UTC
Permalink
Post by Kosi
Post by Ivica
Da, imam par Envelop 2050mA i one fino traju, po 10-ak dana u misu.
Kakvog miša to imaš?
Ja mijenjam svakih par mjeseci u jednom starom microsoft bluetooth
mišu a isto tako i u jednom logitechu... a stavljam stare punjive koje
mi se nađu pri ruci... tj. upitnog kapaciteta.
Moj Logitech G700s ako ga ne gasim traje 2 dana, a unutra je jedna
Eneloop 1900mAh.
Walter Gottwein
2016-02-29 22:09:52 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
6.) Moze preporuka za neki dobar punjac baterija (za vise vrsta baterija)?
Bio je navodno neki u Lidlu sad nedavno za cca 150kn, ali ga nisam ulovio,
svugdje je vec bio rasprodan. Da po mogucnosti ima i USB konektor za
punjenje i mobitela i sl.
A to je sezonska roba, vartin koji ja imam nabavljen je prije 15 godina.
Ulovit cu ovaj u Lidlu kad bude opet. Izgledao je OK, a generalno sam vrlo
zadovoljan stvarima iz Lidla.
Od cetvrtka verzija koja moze puniti i Li-Ion - nazalost samo plosnate,
ne i "cilindricne", a ne moze puniti ni 9V blok :(
http://www.lidl.hr/hr/2635.htm?action=showDetail&id=29021

A opet i baterije:
http://www.lidl.hr/hr/2635.htm?action=showDetail&id=29019
vaso
2016-01-23 03:51:10 UTC
Permalink
/cut
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
Promaklo Peri?
NIJE tako, dobije¹ 3 puta veæi napon, ali kapacitet je ISTI!
Post by Ivica
I jel ima neki nacin za spojit baterije da daju vecu voltazu (npr. 10
baterija po 1,2V da daju 12 V ili 20 baterija da daju 24V ako to neki
uredjaj trazi)?
U mnogim ureðajima su redno spojene, na ¹to misli¹ pod 'koji naèin'?
vaso
2016-01-23 05:45:32 UTC
Permalink
Post by vaso
/cut
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
Promaklo Peri?
NIJE tako, dobije¹ 3 puta veæi napon, ali kapacitet je ISTI!
Ustvari, koji je to spoj? Jesu te crtice prikaz baterije,
ili ploèe baterija kao na shemama!?
Ako je kao na shemama, onda je trebalo biti za bateriju:
-=-
Ivica
2016-01-24 03:47:02 UTC
Permalink
Post by vaso
Post by vaso
Post by Ivica
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
Promaklo Peri?
NIJE tako, dobiješ 3 puta veći napon, ali kapacitet je ISTI!
Ustvari, koji je to spoj? Jesu te crtice prikaz baterije,
ili ploče baterija kao na shemama!?
-=-
Obicni serijski, ovo "*" je vrh baterije :P. Neam ti ja pojma o shemama i
pravim simbolima.
Ivica
2016-01-24 03:46:22 UTC
Permalink
Post by vaso
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
Promaklo Peri?
NIJE tako, dobiješ 3 puta veći napon, ali kapacitet je ISTI!
Da, nadjoh kasnije na Googleu :). Nekak mi je bilo logicnije da serijski
ostane sve isto i da dobijem samo kapacitet :)
Post by vaso
Post by Ivica
I jel ima neki nacin za spojit baterije da daju vecu voltazu (npr. 10
baterija po 1,2V da daju 12 V ili 20 baterija da daju 24V ako to neki
uredjaj trazi)?
U mnogim uređajima su redno spojene, na što misliš pod 'koji način'?
Bubam bezveze, nisam uopce znao da se tak uredno/normalno kombinira za sve
moguce kombinacije ovisno o potrebama. :)
b***@gmail.com
2016-01-26 19:10:47 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by vaso
Post by Ivica
7.) Ovak bezveze teoretski, ako spojim 3 baterije u niz na ovaj nacin
*===*===*===
onda dobijem 3x veci kapacitet baterija, jel tak? :)
Promaklo Peri?
NIJE tako, dobiješ 3 puta veći napon, ali kapacitet je ISTI!
Da, nadjoh kasnije na Googleu :). Nekak mi je bilo logicnije da serijski
ostane sve isto i da dobijem samo kapacitet :)
Kapacitet ostaje isti no energija (watt sati) je poduplana.
'ajde
2016-01-22 18:58:56 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Lidl je prosli tjedan prodavao tronic-ove AA baterije od 2300mAh a ne od
2500mAh
Dva do tri puta godisnje ima baterije, i u zadnje 2 godine upravo te.
Ja sam tih baterija, svih vrsta, kupio na kile, i imaju kapacitet koji pise.
Cak sam i a akku busilici zajenio, i nikako ih ispraznit.
Tronicove od 2500 mAh lidl je prodavao prije dvije i vise godina.
Te su bile losije, i imale vece samopraznjenje.
Ove sam kupio prije mjesec i pol u LIDL-u, tak nes. "TRONIC ENERGY 2500"
4xAA pack. HR 06, HRM 15/51 (pojma neam sta to znaci).
Post by Petar Bjelčić
Bateriju puni dok ne postane topla, a najbolje sa strujom desetine do petine
kapaciteta.
Punjac mi nema opciju mijenjati jakost struje punjenja.
Post by Petar Bjelčić
Ako joj je pao kapacitet, po tomu sto se grije znat ces da je puna.
Baterijsku seriju puni dok sve postanu tople jer ne moraju bit sve isteog
kapaciteta.
Punim sve 4 uvijek zajedno i tek kad se sve 4 isprazne. Ostavim ih u
punjacu 12-16h (stavim navecer pa ostavim prek noci i drugi dan popodne
izvadim).
Ja imam 4xAA Tronic energy 2500 Ni-Mh, jednaka oznaka kao tvoje,
kupljene prije cca godinu dana. Komplet koristim u ultrazoom fotu i mogu
s jednim punjenjem okinuti 70-100 fotki, ovisno koliko koristim blic.
Ako ne slikam puno, zaboravim kada sam ih punio.
Punim sa Varta punjacem 57039 15 sati (LED indikacija se iskljuci nakon
15 sati)
Pise AA-2x (2,8V 230mA, 0,644VA). Sad nije mi jasno puni li svaku
bateriju po 230mA ili par

http://tinyurl.com/z3wqy6v
http://tinyurl.com/herzmmt

Zanimljivo, imam i 900mA AAA Tronic u bezicnom telefonu i probao sam ih
puniti u Varta punjacu i brze se isprazne nego kada ih punim u telefonu.
Mozda telefon kontrolira napunjenost baterija i puni ih koliko treba, a
Varta puni 15 sati pa sto bude.
Ivica
2016-01-22 19:20:47 UTC
Permalink
Post by 'ajde
Ja imam 4xAA Tronic energy 2500 Ni-Mh, jednaka oznaka kao tvoje,
kupljene prije cca godinu dana. Komplet koristim u ultrazoom fotu i mogu
s jednim punjenjem okinuti 70-100 fotki, ovisno koliko koristim blic.
Ako ne slikam puno, zaboravim kada sam ih punio.
Punim sa Varta punjacem 57039 15 sati (LED indikacija se iskljuci nakon
15 sati)
Pise AA-2x (2,8V 230mA, 0,644VA). Sad nije mi jasno puni li svaku
bateriju po 230mA ili par
http://tinyurl.com/z3wqy6v
http://tinyurl.com/herzmmt
Zanimljivo, imam i 900mA AAA Tronic u bezicnom telefonu i probao sam ih
puniti u Varta punjacu i brze se isprazne nego kada ih punim u telefonu.
Mozda telefon kontrolira napunjenost baterija i puni ih koliko treba, a
Varta puni 15 sati pa sto bude.
Hm, mozda je onda stvarno do punjaca (premda ove ostale se pune savrseno).
Imam neki OLYPMUS punjac dobiven uz fotic. Probat cu ih punit direktno u
misu pa da vidim jel ima kakve razlike (iako, mozda su se "pokvarile" nakon
cca 20 punjenja u "losem punjacu")?
Petar Bjelčić
2016-01-22 20:48:31 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by 'ajde
Ja imam 4xAA Tronic energy 2500 Ni-Mh, jednaka oznaka kao tvoje,
kupljene prije cca godinu dana. Komplet koristim u ultrazoom fotu i mogu
s jednim punjenjem okinuti 70-100 fotki, ovisno koliko koristim blic.
Ako ne slikam puno, zaboravim kada sam ih punio.
Punim sa Varta punjacem 57039 15 sati (LED indikacija se iskljuci nakon
15 sati)
Pise AA-2x (2,8V 230mA, 0,644VA). Sad nije mi jasno puni li svaku
bateriju po 230mA ili par
http://tinyurl.com/z3wqy6v
http://tinyurl.com/herzmmt
Zanimljivo, imam i 900mA AAA Tronic u bezicnom telefonu i probao sam ih
puniti u Varta punjacu i brze se isprazne nego kada ih punim u telefonu.
Mozda telefon kontrolira napunjenost baterija i puni ih koliko treba, a
Varta puni 15 sati pa sto bude.
Hm, mozda je onda stvarno do punjaca (premda ove ostale se pune savrseno).
Imam neki OLYPMUS punjac dobiven uz fotic. Probat cu ih punit direktno u
misu pa da vidim jel ima kakve razlike (iako, mozda su se "pokvarile" nakon
cca 20 punjenja u "losem punjacu")?
Moguce da ne valja punjac ali onda ne bi punio ni druge baterije.
1999 sam kupio olimpusov fotic camedia c1400l za 11 000kn, i bio je olymusov
punjac i baterije. Punjac nije mogao napunit baterije ni 20%, okinem 10 puta
i prazne,
kad sam baterije napunio svojim nacinom, okidao je bar 100 putasa blicom.
Punjac je neke krem boje i pise olympus.

Za provjeru punjenja mozes kupit kuciste za 4 baterije, otpornik i na bilo
koji
napon preko 6v, i punit dok ne pocne grijanje.
Otpornikom ogranicit struju.

Losim punjacem, koji recimo napuni do pola ili manje, unistis baterije jer
one imaju
memory efekt i kao da zapamte na koliko si ih napunio i do koliko si ih
ispraznio,
i onda im to postane stvarni kapacitet.
Zato je bateriju najbolje punit do grijanja i ispraznit na do kraja.
I praznjenjem serijski spojenih baterija treba biti oprezan, mogu se
unistit.
Sve nemaju isti kapacitet, pa ona manjeg kapaciteta se isprazni i puni ju
obrnutim polaritetom
one koja ima veci kapacitet. Uslijed obrnutog polariteta ona krepa.
Meni baterije jako dugo traju jer prije punjenja pojedinacno svaku ispraznim
otpornikom koji je zalemljen na kuciste, i nema drugih baterija koje bi je u
obrnutom smjeru punile.
Tako rade militar punjaci, prvo isprazne, pa pune i baterije traju 30
godina.
Walter Gottwein
2016-01-23 19:55:39 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
Meni baterije jako dugo traju jer prije punjenja pojedinacno svaku ispraznim
otpornikom koji je zalemljen na kuciste, i nema drugih baterija koje bi je u
obrnutom smjeru punile.
Tako rade militar punjaci, prvo isprazne, pa pune i baterije traju 30
godina.
To uredno rade i pametniji/noviji/skuplji punjaci - npr. vecina onih iz Lidla.
Prvo naprave test da li je baterija uopce ispravna, onda ju isprazne do kraja
pa pune sa detekcijom delta U...
Petar Bjelčić
2016-01-23 20:15:57 UTC
Permalink
Post by Walter Gottwein
Post by Petar Bjelčić
Meni baterije jako dugo traju jer prije punjenja pojedinacno svaku ispraznim
otpornikom koji je zalemljen na kuciste, i nema drugih baterija koje bi je u
obrnutom smjeru punile.
Tako rade militar punjaci, prvo isprazne, pa pune i baterije traju 30
godina.
To uredno rade i pametniji/noviji/skuplji punjaci - npr. vecina onih iz Lidla.
Prvo naprave test da li je baterija uopce ispravna, onda ju isprazne do kraja
pa pune sa detekcijom delta U...
Ne mogu nac punjac koji pojedinacno puni i prazni baterije.
Taj delta U jos funkcionira na dvije baterije ali na vise otkazuje, sto
ovisi o identicnosti kapaciteta
pojedinih baterija. Kad su identicni sve funksionira, ali vremenom postaju
razliciti.

Baterija kad je napunjena, napon joj pocinje padat, za par desetaka
milivolta, te ponovo
pocinje rast ako se punjenje ne prekine.
Problem nastaje kada ostali clanci imaju par postotaka veci kapacitet, i
nisu napunjeni,
delta U vremenom raste, i u serijskom spoju sa onim clankom kojem napon
pada,
nema vise tog delta U prema nize.
Sada se prepunjava taj clanak sto je imao delta U na dolje i ponovo mu
deltaU ide rapidno gore,
i punjac ne primjeti delta U prema dolje slijedeceg clanka koji se napuni.

Inace ti pametni punjaci cu rapid, sto znaci pune relativno velikom strujom,
da se baterija napuni za sat dva,
jer je tako je najlakse detektirat delta U na dolje.
A brzim punjenjem se rapidno smanjuje broj ciklusa, pa je uobicajeno
100 ciklusa kod 1 satnog punjenja, a 1000 i vise je kod 10 satnog punjeja
Walter Gottwein
2016-01-23 22:32:30 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
Ne mogu nac punjac koji pojedinacno puni i prazni baterije.
Prastari od Varte je punio samo u parovima, ali ovaj iz Lidla (model od prije
par godina) potpuno nezavisno prazni/puni baterije.
http://www.lidl-service.com/static/15072186/68599_EN_FI_SV_DA.pdf

Tu se vidi kako za svaki kanal posebno detektira i prazni/puni tj. blinkaju
diode.

Post by Petar Bjelčić
Inace ti pametni punjaci cu rapid, sto znaci pune relativno velikom strujom,
da se baterija napuni za sat dva,
jer je tako je najlakse detektirat delta U na dolje.
A brzim punjenjem se rapidno smanjuje broj ciklusa, pa je uobicajeno
100 ciklusa kod 1 satnog punjenja, a 1000 i vise je kod 10 satnog punjeja
Onaj iz Lidla za AA i nije previse "brz" pogotovo ako se pune 3-4 baterije,
za AAA bi mogao biti.

Kome se da narucivati izvana, moze dobiti i puno pametnije punjace, npr.
ovakvo nesto sa low current modom.
http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20Nitecore%20Digicharger%20D4%20UK.html

Na stranici ima i detaljnih testova hrpe drugih punjaca...
http://www.lygte-info.dk/info/indexBatteriesAndChargers%20UK.html
Ivica
2016-01-24 03:59:11 UTC
Permalink
Post by Walter Gottwein
Post by Petar Bjelčić
Ne mogu nac punjac koji pojedinacno puni i prazni baterije.
Prastari od Varte je punio samo u parovima, ali ovaj iz Lidla (model od prije
par godina) potpuno nezavisno prazni/puni baterije.
http://www.lidl-service.com/static/15072186/68599_EN_FI_SV_DA.pdf
Tu se vidi kako za svaki kanal posebno detektira i prazni/puni tj. blinkaju
diode.
http://youtu.be/9d95zWkAW3M
Ovaj aktualni sto je bio u Lidlu se cini jos napredniji od ovog YT linka.

Ovako je izgledao:


Mislim da mu je puno ime Tronic Profi-Schnell-Ladegerät TRONIC TLG1000C5 .

http://www.lidl.de/de/tronic-profi-schnell-ladegeraet-tlg-1000-c5/p181791

Znaci, ovaj ima takvo "inteligentno" praznjenje prije punjenja i punjenje
svake baterije individualno?

Google Translate:

"Intelligent charging control with single channel control and discharge
function for constant high performance battery"

"Overcharge and overload protection as well as fully automatic battery
detection"

"Trickle charging with delta V voltage monitoring"

Znaci, za cca 150kn kolko je kostao, ovo je bio preodlican deal? :D Ima cak
i USB konektor.
Post by Walter Gottwein
Post by Petar Bjelčić
Inace ti pametni punjaci cu rapid, sto znaci pune relativno velikom strujom,
da se baterija napuni za sat dva,
jer je tako je najlakse detektirat delta U na dolje.
A brzim punjenjem se rapidno smanjuje broj ciklusa, pa je uobicajeno
100 ciklusa kod 1 satnog punjenja, a 1000 i vise je kod 10 satnog punjeja
Onaj iz Lidla za AA i nije previse "brz" pogotovo ako se pune 3-4 baterije,
za AAA bi mogao biti.
Kome se da narucivati izvana, moze dobiti i puno pametnije punjace, npr.
ovakvo nesto sa low current modom.
http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20Nitecore%20Digicharger%20D4%20UK.html
Na stranici ima i detaljnih testova hrpe drugih punjaca...
http://www.lygte-info.dk/info/indexBatteriesAndChargers%20UK.html
Jel se moze na ovima iz Lidla (bar ovaj noviji model koji sam "pasteao")
podesavat ta "niza struja punjenja"?
Walter Gottwein
2016-01-24 20:18:38 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Walter Gottwein
Tu se vidi kako za svaki kanal posebno detektira i prazni/puni tj. blinkaju
diode.
http://youtu.be/9d95zWkAW3M
Ovaj aktualni sto je bio u Lidlu se cini jos napredniji od ovog YT linka.
Nije ni cudno obzirom da je par godina noviji model.
Post by Ivica
Ovako je izgledao: http://youtu.be/abYbJ5fStGQ
Mislim da mu je puno ime Tronic Profi-Schnell-Ladegerät TRONIC TLG1000C5 .
http://www.lidl.de/de/tronic-profi-schnell-ladegeraet-tlg-1000-c5/p181791
Znaci, ovaj ima takvo "inteligentno" praznjenje prije punjenja i punjenje
svake baterije individualno?
...

Zar nije lakse pogledati manual ;)
http://www.kompernass.com/admin/view/manual/IB_100039_TLG1000C5_HR_RO_BG_13.pdf
Post by Ivica
Znaci, za cca 150kn kolko je kostao, ovo je bio preodlican deal? :D Ima cak
i USB konektor.
Pa nije los, sve ovisi sto ti treba.
Post by Ivica
Jel se moze na ovima iz Lidla (bar ovaj noviji model koji sam "pasteao")
podesavat ta "niza struja punjenja"?
AFAIK Nikad nije bilo nikakvih podesavanja tako da korisnici ne mogu nista
fulati. Za naprednije stvari se punjaci kupuju u drugim "trgovinama", a
ako treba potpuno podesavanje onda se kupuje nekakav "modelarski".
Ivica
2016-01-24 03:43:38 UTC
Permalink
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
Hm, mozda je onda stvarno do punjaca (premda ove ostale se pune savrseno).
Imam neki OLYPMUS punjac dobiven uz fotic. Probat cu ih punit direktno u
misu pa da vidim jel ima kakve razlike (iako, mozda su se "pokvarile"
nakon cca 20 punjenja u "losem punjacu")?
Moguce da ne valja punjac ali onda ne bi punio ni druge baterije.
1999 sam kupio olimpusov fotic camedia c1400l za 11 000kn, i bio je olymusov
punjac i baterije. Punjac nije mogao napunit baterije ni 20%, okinem 10 puta
i prazne,
kad sam baterije napunio svojim nacinom, okidao je bar 100 putasa blicom.
Punjac je neke krem boje i pise olympus.
Punjac koji imam je krem boje i na njemu pise "OLYMPUS CAMEDIA", tocni
model BU-100. Na njemu pise "output 1.2V = 4940 mA x 4".

Ovo mu je tocna slika:


Loading Image...

Loading Image...


Kod ovih ENVELOPE i GPRECYCKO, prilicno sam zadovoljan, baterije traju
dosta dugo kad ih napunim sa tim punjacem.
Post by Petar Bjelčić
Za provjeru punjenja mozes kupit kuciste za 4 baterije, otpornik i na bilo
koji napon preko 6v, i punit dok ne pocne grijanje.
Otpornikom ogranicit struju.
Sorry, al ovo je za mene visa znanost :D
Post by Petar Bjelčić
Losim punjacem, koji recimo napuni do pola ili manje, unistis baterije jer
one imaju memory efekt i kao da zapamte na koliko si ih napunio i do koliko
si ih ispraznio, i onda im to postane stvarni kapacitet.
Zato je bateriju najbolje punit do grijanja i ispraznit na do kraja.
Cini mi se da je u mom slucaju punjac relativno OK (ma kolko bio
najosnovniji i bezvezniji) vec da su baterije teski shit.
Post by Petar Bjelčić
I praznjenjem serijski spojenih baterija treba biti oprezan, mogu se
unistit.
Sve nemaju isti kapacitet, pa ona manjeg kapaciteta se isprazni i puni ju
obrnutim polaritetom
one koja ima veci kapacitet. Uslijed obrnutog polariteta ona krepa.
Da, citao sam po Netu da se to zna desavati s baterijama u laptopima i sl.
koje su sastavljene od hrpe malih baterija spojene u seriju i paralelu.

Svoje baterije inace uvijek punim solo, a zajedno stavljam punit samo iste
modele (iz istog blister pakiranja) i kad se sve isprazne (rotiram cca 10
baterija).
Post by Petar Bjelčić
Meni baterije jako dugo traju jer prije punjenja pojedinacno svaku ispraznim
otpornikom koji je zalemljen na kuciste, i nema drugih baterija koje bi je u
obrnutom smjeru punile.
Moze slika kak to izgleda?
Post by Petar Bjelčić
Tako rade militar punjaci, prvo isprazne, pa pune i baterije traju 30
godina.
E to je pametno. Rade li ovi danasnji noviji/napredniji punjaci isto to
(praznjenje prije punjenja)? Ovaj punjac sto je sad bio u Lidlu izgledao je
dosta napredno (na slikama :D ).
Petar Bjelčić
2016-01-24 11:58:25 UTC
Permalink
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Post by Ivica
Hm, mozda je onda stvarno do punjaca (premda ove ostale se pune savrseno).
Imam neki OLYPMUS punjac dobiven uz fotic. Probat cu ih punit direktno u
misu pa da vidim jel ima kakve razlike (iako, mozda su se "pokvarile"
nakon cca 20 punjenja u "losem punjacu")?
Moguce da ne valja punjac ali onda ne bi punio ni druge baterije.
1999 sam kupio olimpusov fotic camedia c1400l za 11 000kn, i bio je olymusov
punjac i baterije. Punjac nije mogao napunit baterije ni 20%, okinem 10 puta
i prazne,
kad sam baterije napunio svojim nacinom, okidao je bar 100 putasa blicom.
Punjac je neke krem boje i pise olympus.
Punjac koji imam je krem boje i na njemu pise "OLYMPUS CAMEDIA", tocni
model BU-100. Na njemu pise "output 1.2V = 4940 mA x 4".
http://images.addoway.com.s3.amazonaws.com/items/22933/1917997/22933_1_3cc9da.jpg
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/sR0AAOxyiSlSVsRa/$T2eC16FHJIYFHOI5fQ8BBSVsRZ2F8Q~~60_1.JPG
Ne znam gdje sam svog zaturio, ili sam ga poklonio, ali tako je izgledao.
Post by Ivica
Kod ovih ENVELOPE i GPRECYCKO, prilicno sam zadovoljan, baterije traju
dosta dugo kad ih napunim sa tim punjacem.
Post by Petar Bjelčić
Za provjeru punjenja mozes kupit kuciste za 4 baterije, otpornik i na bilo
koji napon preko 6v, i punit dok ne pocne grijanje.
Otpornikom ogranicit struju.
Sorry, al ovo je za mene visa znanost :D
Post by Petar Bjelčić
Losim punjacem, koji recimo napuni do pola ili manje, unistis baterije jer
one imaju memory efekt i kao da zapamte na koliko si ih napunio i do koliko
si ih ispraznio, i onda im to postane stvarni kapacitet.
Zato je bateriju najbolje punit do grijanja i ispraznit na do kraja.
Cini mi se da je u mom slucaju punjac relativno OK (ma kolko bio
najosnovniji i bezvezniji) vec da su baterije teski shit.
Post by Petar Bjelčić
I praznjenjem serijski spojenih baterija treba biti oprezan, mogu se
unistit.
Sve nemaju isti kapacitet, pa ona manjeg kapaciteta se isprazni i puni ju
obrnutim polaritetom
one koja ima veci kapacitet. Uslijed obrnutog polariteta ona krepa.
Da, citao sam po Netu da se to zna desavati s baterijama u laptopima i sl.
koje su sastavljene od hrpe malih baterija spojene u seriju i paralelu.
Svoje baterije inace uvijek punim solo, a zajedno stavljam punit samo iste
modele (iz istog blister pakiranja) i kad se sve isprazne (rotiram cca 10
baterija).
Post by Petar Bjelčić
Meni baterije jako dugo traju jer prije punjenja pojedinacno svaku ispraznim
otpornikom koji je zalemljen na kuciste, i nema drugih baterija koje bi je u
obrnutom smjeru punile.
Moze slika kak to izgleda?
Loading Image...
dodana je jos i dioda, ona ne dopusta da se baterija isprazni bas na nulu
nego na 0,5-0,7 V
sto je apsolutno potpuno ispaznjenje.
Post by Ivica
Post by Petar Bjelčić
Tako rade militar punjaci, prvo isprazne, pa pune i baterije traju 30
godina.
E to je pametno. Rade li ovi danasnji noviji/napredniji punjaci isto to
(praznjenje prije punjenja)? Ovaj punjac sto je sad bio u Lidlu izgledao je
dosta napredno (na slikama :D ).
E to piise u njihovim specifikacijama, vecinom to ne rade.
[.Night.]
2016-02-15 12:14:44 UTC
Permalink
Post by Ivica
Kupih 4xAA punjive baterije u Lidlu. Na njima pise "2400 mA". S druge
strane pise za punjenje "500mA/7hours" odnosno da se vjerojatno pune cca 7h
i brzinom od 500mA na sat?
Do sad sam ih punio i praznio cca 20 puta i baterije su tesko sranje. U
bezicnom misu imam bateriju koja je dosla sa njim i na kojoj pise 2000 mA i
koja traje cca 7 dana. A ove iz LIDL-a u istom tom misu traju jedva
jedan-jedan i pol dan (i nakon 20 punjenja/praznjenja).
U cemu je "kvaka"?
Uzimao sam AA u par navrata, u blicevima sam zamijenio Eneloope s
njima jer su mi se pokazale jako dobre, a koštaju četvrtinu cijene
Eneloopa. Blic je najagresivniji potrošač na koji sam naletio, čupa po
6-7 ampera kad puni kondenzator. Ove se baterije s time nose bez
problema. One manje (AAA) koristim za ručne svjetiljke i PIR svjetla
po kući i tu isto rade bez zamjerke.

Testove sam radio sa BT-C3100 punjačem koji ima opciju testiranja
pražnjenja, na 500mA struji baterija daje deklarirani kapacitet, u
rangu +/-5%.

Bilo je više serija u Lidlu, ali najbolje su mi se pokazale one
zadnje, srebrno-crna je baterija sa zelenom trakom. Jednom sam u
prethodnoj seriji naletio na neispravnu bateriju, davala je 0V i nije
se dala puniti.


Inače ih punim na 1000mA, treba im oko dva ipo sata i nisam primjetio
da im to smeta. Punjač je pametni, ima minus deltaV detekciju kao i
termistore koji detektiraju i sprječavaju pregrijavanje.


To što imaš je vjerojatno neispravna baterija.

--
Yeah
2016-03-13 17:23:49 UTC
Permalink
On 22.01.2016. 17:26, Ivica wrote:

... U
Post by Ivica
bezicnom misu imam bateriju koja je dosla sa njim i na kojoj pise 2000 mA i
koja traje cca 7 dana. A ove iz LIDL-a u istom tom misu traju jedva
jedan-jedan i pol dan (i nakon 20 punjenja/praznjenja).
Ne znam zašto se uopće maltretiraš punjenjem baterije za miša svakih
nekoliko dana.
Očito da na stolu imaš velikog proždrljivca.
Ja u mišu koristim dvije alkalne AA i traju više od jedne godine.
U tipkovnici imam dvije AAA, nekakve obične SONY New Ultra, made in
Poland, date exp. 02/2011.
A gledam datum koji sam napisao na njima, piše 08.11.2009.(na svakoj
bateriji za bilo koji daljinac i sl.,flomasterom napišem datum da mogu
pratiti koliko traju).
Radi se o proizvodima pod imenom MEDION ( radi ih Chicony za njih) a
došli su u paketu s all in one strojem.
LUX
2023-11-14 15:15:05 UTC
Permalink
Ja sam ih uzeo neki dan iz znatizelje. Stavio ih na pametni punjac u CYCLE mode. Cycle mode ih napuni pa isprazni stujom od 250mA i ponovo napuni strujom od 500mA.
Punjac je prikazao da su sve 4 prilikom praznjenja dale oko 2550-2600mAh sto je visw nego sto pise na pakiranju. Nemam opciju da ih praznim većom strujom i ne znam kakav im je "self discharge" ali kapacitet im je OK.
Ne znam kakav ti miš koristiš jer ja u svim bežičnim miševima i tipkovnicama sa touchpad-om baterije mijenjam jedan do 2 puta godisnje.
--
For full context, visit https://www.electrondepot.com/electronics_croatian/punjive-baterije-iz-lidl-a-123937-.htm
Loading...